How amazing!?

Hittade också min gamla kompakt kamera idag i en av påsarna, eller den nyaste av mina kompakt. Den andra var jag tvungen att hejdå till idag, har haft den sedan jag var 12 år..  En blå Olymups kompakt! Trist men den va ju heelt död, och skadad.(den hade fått varit med om mycket i livet) Den andra som jag tänker behålla är en Canon IXUS 115 HS, som jag köpte för ca två..  ett och ett halvt år sedan. Det som är typsikt är att jag är helt omedveten om hur oförsiktig jag är med mina grejjer så det har lyckats bli en spricka i skärmen och den är relativit sliten även fast jag knappt använt den, men den är helt fungerande.(verkar det som iallafall, haha) 
 
Och det är så smart dethär, för att släpa runt på systemkameran orkar jag verkligen inte och bilderna man fotar med mobilen är ju bara hemskt hemska. Men det har blivit mobilbilder för att jag helt enkelt inte haft något annat att fotografera med, och antagligen kommer det bli mer mobilbilder. MEN nu kommer det iaf en liten lösning.. med kompakt kameran kan jag lätt ta rätt så bra bilder(bättre än mobilbilder) och den är enkel att bara slänga ner i väskan utan någon som helst tyngd eller plats typ! Aaaaamazin right? + tar typ 5 sekunder att föra in bilderna i datorn som jag alltid har med mig. Dock så kommer det att bli mobilbilder när jag bloggar från mobilen, vilket jag dock håller på att dra ner på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback