Lila DipDye!

Jag fick en spontankänsla igår och ba "Jag måste göra något med mitt hår, det har sett likadant ut alldeles för länge nu" så jag sökte runt lite på ideér men inga direkta kom fram. Vad kan man göra med sitt röda hår om inte färga det svart, men det är så tråkigt med svart.. SÅ jag bara, varför inte göra lila dipdye? INGEN verkar ha det och det skulle ju bli sjukt coolt om det såg bra ut.. lite mörkare pastell lila. Så jag va inne på shock och köpte blekningsmedel och manic panic electric amethyst, höll på en jävla stund igår och kom bara fram till att man aldrig ska låta sin pojkvän färga eller framförallt bleka ens hår. Resultatet vart VÄLDIGT eget kan man ju säga..
 
Så jag tänkte efter som att jag typ är sjukskriven så gör jag ett nytt försök idag, helt själv. Jag har kämpat somfan och hoppas på ett mycket bättre resultat nu.. håller tummarna så jävla hårt! Har tagit varje liten slinga försej och kammat, dränkt i färg och kammat igen. Och sen kammat igenom allt och haft på extra färg igen. Nu sitter jag fortfarande med det i och låter det verka, har lagt det i en plastpåse så att det drar åt sig färgen extra mycket!! 
 
Somsagt så hoppas jag verkligen på bättre resultat, men ja ni som följer bloggen kommer ju få se det riktiga resultatet, och kanske det första också? Vem vet... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback